Hürriyet

>

25 Aralık 2011 Pazar

Şikayetim Var! Oğlum Ödevini Yapmıyor!


Her akşam, her haftasonu bir kabusum var. Benim oğlanın ödevleri. Anaokulundan beri hep başımızın derdi oldu bu kağıt parçaları. Ne yaptıysak olmadı, beceremedik, ne çocuk hevesle sarıldı ödevlere ne de biz bu sorumluluğu zevkli hale getirebildik. Öğretmenleri alışır dediler, ilerde yapacak, bu geçici bir süre. Yok kardeşim, geçmedi gitti. Hala kavga-dövüş, hala bağırış, hala direnme. İlk olarak bu senin sorumluluğun dedik, yapmak zorundasın. Hiç umursamadı, erteleyeceği son dakikaya kadar erteledi, yapmadan okula gitti. Okuldan bir uyarı da gelmeyince, oh be dedi, bitmeyince bir halt olmuyor, niye yapayım ki? Derhal okula gittik, konuştuk öğretmenlerle. Dedik ki mahvettiniz bizi, yalancı çıkardınız, yapmayınca rezil olursun dedik, olmadım işte diye geldi eve, ne yapacağız şimdi? Okul güzelce işin içinden sıyrıldı, sizin sorumluluğunuz dedi ve konuyu kapadı. Okulda rezil olursun tehditi bitince işe ödülden girdik. Biten her sayfa sonunda eğlenceli vaatlerde bulunduk. Bir süre sonra vaatler peşinen alınmaya ve ders yapılmamaya başlandı. Sonunda vaatler sona erdi, çünkü hiç işe yaramıyordu, cezaya geçildi. Şu kadar saatte yapılmayan sayfa sayısı karşılığı TV seyretmeme, PS3 oynamama yasağı getirildi. Sonuç? Anne, cezam kaç günse ver de bitsin diyen bir oğlum var. Zaten ps3 cezam vardı, daha kötü ne verebilirsin ki diye yayılan bir çocuk! Peki kaç yılda bu noktaya geldik? Tam tamına 3 yılda. İlerde bizi ne bekliyor bilemem ama ben her ödev geldiğinde diken diken oluyorum, evden kaçmak istiyorum. Aslanım oğlum, akıllı çocuğum, zeki yavrum iltifatlarıyla başlayan 5 saatlik maratonun son dakikalarında atılan ölmek istiyorum, şiştim yeter çığlıkları bir ödev saatinin daha sonuna gelindiğini anlatıyor bizim evde. Eşimle nöbetleşe geçen bu saatler boyunca hırpalanan veli tazelenmek üzere çocuktan uzaklaştırılırken, diğer veli korkunç odaya girer. Şu an örneğin nöbetteki veli benim, PSP kapının önünde, çöp toplama saatine kadar bitmezse ödev PSP çöple gidecek! Ve Allahım, bitiyor işte, iki günlük maratonun finalini PSP tehditi tamamlıyor. Çocuğum bu kabustan da sağ salim çıkıyor, ama biz bittik. Baba kendini odaya kapamış, bilmiyorum nasıl gevşiyor, ben opera dinliyorum. Bu haftayı da bitirdik, mutluyuz!

2 yorum:

  1. Bu konuda bilir kişi tartışmasız Meral teyzedir :) Başka kimseye gerek yok.."Bana bile" bölme öğretebilen insandır...Başka söze gerek yok ...

    YanıtlaSil
  2. Muratcım, annem bile pes etti bizim oğlan karşısında:))

    YanıtlaSil