Hürriyet

>

9 Haziran 2011 Perşembe

Ristorante Costanza - Roma'da damak tadı




İşte başka bir lokanta, bu sefer Roma'nın içinde, Piazza Del Paradiso'da. Siz de sıkılmadınız mı bezgin garsonların, yorgun turistlere yaptığı başarısız servislerden? Ya da her İtalya'ya gidenin ay neydi o berbat pizzaları, makarnaları korkunçtu yorumları? Bunlar ne yazıkki sadece turistik lokantalara düşmüş turist veryansınları. Şayet lokal bir tanıdığınız var ise, neden İtalya'nın makarna cenneti olduğunu ispatlayacak yerlere sizi götürür. Çok ama çok şanslıyım ki, ben bilen birinin kılavuzluğunda öğrendim bu yerleri. Sizlerle de paylaşmak istedim, Roma'da lezzetli bir gece için nereye gitmelisiniz? Öncelikle Costanzia'nın yeri güzel, gerçi manzara yok, ama mahzen görünümlü iç mekanda oturmak bile keyifli. Bahçesi minik, ama sigara içenleri gayet tatmin eder. Garsonları inanılmaz arkadaşça. Yine o ağır havadan eser yok. İşlerini keyifle yapıyorlar, kayarak masaların arasından geçiyorlar ve sizi asla rahatsız etmiyorlar. Gelenler Roma'nın yerlileri ve iyi aileler. Zaten burayı bilmiyorsanız bulamazsınız kolayca. Öyle şans eseri önünden geçip girebileceğiniz bir lokanta değil. Herşeyden önce yer ayırtmanız gerek. Gelelim yemeklere. Vongole ile başladık biz. Gerçekten nefisti. Bizim ülkemizde ne yazıkki çok yaygın değil. O yüzden yurtdışı seyahatlerimde, şayet mevsim de uygunsa vongole yemeği tercih ediyorum. Brüksel'deki Leon'la yarışamaz tabi ama, yine de hiç fena değildi. Pastalarının mükemmel olduğunu söylemişti arkadaşım, ama o akşam et tercih ettim ben. Yine de yan masaya gelen pastadan yükselen fesleğen kokuları beni az cezbetmedi değil:)) Şarap olarak yine karaf tercih ettik, kendi üretimleri yani. Her zaman derim, ne kadar lokal, o kadar güzel diye. Son olarak sütlü bir tatlı yitelim dedik, malum günlerdir sınırı aşmış gidiyoruz, bari hafif olsun diye, gerçekten çok hafifti. Gezmek için gidilen bir yerde güzel de yemek yendi mi, tadına doyum olmuyor o seyahatin. Umarım ben de sizin tatilinize ufak da olsa bir katkıda bulunabilmişimdir. Roma'nın keyfini damak tadıyla çıkarmanız dileğiyle...
Adres: Ristorante Costanza - Piazza Del Paradiso No:63
http://www.hostariacostanza.com/inglese/hostaria_costanza.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder