Hürriyet

>

15 Kasım 2011 Salı

Kayak Tatilinde Nereye Gidelim? Çocuklarla birlikte hem de!


Yine kayak mevsimi geliyor. Okulların kapanmasıyla kayak merkezlerinin nüfusu ve fiyatları yine tavan yapacak. Üstelik çok da kaliteli olmayan bu hizmetlere sırf çocuklarımız için fahiş fiyatlar ödemeyi kabul edeceğiz. Sadece kayak dersi vererek villa alan beden eğitimi öğretmeni dostlarımı düşündükçe kaç kişinin bu sarmala dahil olduğunu anlıyorum. Ama ben diyorum ki, yurtdışında öyle uygun yerler var ki, bu saadet (tabi sadece eğitmenler için) zincirinden ayrılıp gerçekten kaymayı öğrenmek istemez misiniz? Ya da, verdiğiniz parayı, telesiye kuyruklarından ziyade 4-5 kmlik pistlerde kayarak çıkarmayı? İşte öyle bir yer tavsiyesi bugün yazımın konusu. Şahsen gittim ve denedim, üstelik de yıllardır yaşadığım korkularımı (gerek yükseklik gerekse düşme) yenerek kaymayı öğrendiğim mükemmel yer: WAIDRING -STEINPLATE - Avusturya.

Avusturya'nın Tirol bölgesi kayak için gerçekten biçilmiş kaftan. Yüzlerce kayak pisti, km.lerce uzunlukta, çeşitli zorluk derecelerine sahip ve sıra beklemeden binebileceğiniz teleferikleri olan pistler. Bugün bahsedeceğim sadece biri, yine çok büyük bir alan, kayak okulları ve eğitmenleriyle de sizi destekleyen bir merkez. Avusturya'da çocuklar ağızlarında emzik kayabiliyor. Sonuçta, dengesini bulmuş her çocuk kayabilir. O yüzden çocuklarınız için asla endişelenmeyin. Sizden iyi kayacaklar günün sonunda, emin olun. Tüm bu merkezler ailece kayak tatili yapmaya gelenleri düşünerek kurulmuş. Saat 9.30 da çocukların okulu başlarken büyüklerin dersi 10:00 olarak belirlenmiş. Böylece dersinize gecikmeden çocuğunuzu kayak okuluna teslim edebiliyor ve akşam 15:00'a kadar bir daha çocuğunuzu düşünmeden rahatça kayabiliyorsunuz. Sadece arada pistlerde bir penguenin ardında dizilmiş kayan yedi çocuktan biri sizinkiyse görebilirsiniz. Ya da öğle yemeği için yemekhaneye giden, atların çektiği bir kızakta şarkı söyleyerek yolculuk eden grubun içinde de olabilir. Dikkatlice bakın, keyifle şarkıya katıldığını farkedeceksiniz. Ben oğlumu ilk defa ilkokul bire geçtiği yıl, yani 6 yaşında götürdüm. Almanca eğitim aldığı için içim rahat okula kaydettirdim. Altıncı günün sonunda öyle bir kayıyordu ki, ben heralde üç yılda o seviyeye gelemem. O kadar küçük ve korkusuzlar ki, kaymayı refleks haline getirmeleri an meselesi. O yüzden iyi bir yaş kayak için. Gelelim merkezin yeri ve fiyatlarına.
Çocuklar için kayak okulu 4-12 yaş (10:00 - 15:00) Öğle yemeği dahil EUR

6 gün öğle yemeği ve eğitim sonu yarışı dahil(pazar günü başlamak kaydıyla) 205.00
5 gün öğle yemeği ve eğitim sonu yarışı dahil 195.00
4 gün öğle yemeği ve eğitim sonu yarışı dahil 185.00
3 gün öğle yemeği ve eğitim sonu yarışı dahil 165.00
2 gün öğle yemeği ve eğitim sonu yarışı dahil 120.00
1 gün öğle yemeği ve eğitim sonu yarışı dahil 70.00

Şayet kayak-ayakkabı kiralıyorsanız, ebeveynleri kayak kiralamış çocuklardan kayak-ayakkabı kira parası alınmıyor. Kask mecburi, ufak bir kira ücteriyle güvenli kayağa hazır artık yavrunuz. Biz büyükler için de fiyatlara bakmak isterseniz verdiğim okul linkine tıklayın. http://www.ski-waidring.at/en/index.php?show=kurseÖzel ders ya da üç kişilik grup halinde (ki fiyatları gerçekten çok uygun) eğitim alınabiliyor. Gelelim skipasslara. Onlara da günlük bir fiyat verilmiş. Ama unutmayın Uludağ'da da vereceksiniz bu parayı ve ufak bir pist için, sömestr tatilinin uzun kuyruğunda harcayacaksınız vaktinizi. Burada ise alttan ısıtmalı koltuklarda, 4km. uzunkuğunda pistlerinize gitmek için keyifle kullanacaksınız kartlarınızı, üstelik fazla beklemeden. Fiyatları lütfen sömestrde Türkiye'de kayak tatili yapan arkadaşlarınızla karşılaştırın, aradaki uçurumu siz de göreceksiniz. Hele aldığınız hizmetin kalitesi düşünülürse uçak parası hiç de gözünüzde büyümeyecek.
Biz uçakla Münih'e indikten sonra araba kiralayarak Avusturya'ya geçtik. Çünkü oradan arkadaşlarımızla buluşarak Münih'te de vakit geçirmeyi tercih ettik. Siz direk Avusturya'ya gidebilirsiniz.
Ayrıca kaldığımız şale (biz iki aile ev kiraladık)okulun yanında olduğu için arabaya bile gerek yoktu aslında.Yine tercih meselesi, gitmişken gezelim dedik. Şale fiyatları tabiki çok uygun, hele iki aile paylaşınca. İnternetten bölgedeki otel ve ev seçeneklerini hemen bulabilirsiniz. Yalnız acele edin, iki önemli kuralı unutmayın: Ne kadar erken rzv. o kadar ucuz, ne kadar erken rzv. o kadar iyi ve yakın. Uçaklarda bu kural geçerli. Daha vaktiniz varken bu şansı kullanın, sorunuz olursa da alttaki kutucuklara yazın, ben hemen detay bilgileri sizlere iletirim. Kısacık bir not daha, bize bu tatil kişi başı herşey dahil(yedi gün-yeme-içme-ev-ders ücreti-kayak kirası-araba kirası(Mercedes ML)-uçak bileti)2.500 tl kadara patladı. Kıyaslayın lütfen!

1 yorum: